^ Back to Top

Українська Федерація Сьогі

вул.Половецька,14 м.Київ 04107

 

ЄДРПОУ 40746530

ПАТ "Приватбанк"  МФО 320649

рахунок UA813206490000026008052664604 

 

ЄДРПОУ 40746530

АТ "Ощадбанк" МФО 322669

рахунок UA323226690000026009300601330

Система Ело

У січні 2000 року Європейський рейтинг-лист і американський рейтинг-лист були перетворені і об'єднані, внаслідок чого було створені нові правила про те, який рейтинг вам потрібно отримати для  отримання певного розряду. У підсумку деякі гравці отримали автоматичне підвищення розряду на 2000-01-01. Код для програм обрахунку рейтингу можна знайти за посиланням.

 

Ось короткий опис правил нової системи Ело. Деяке розуміння основ рейтингу ЕЛО є перевагою:

  1. Базова формула при оновленні значень рейтингу для гравця виглядає так:

d = K * (res - 1 / (1 + 10 ^ ((or - tr) / 400))), де

d – зміна рейтингу (округлена до найближчого цілого числа)

K – коефіцієнт

Res – результат партії (1 за перемогу, 0 за поразку, ½ за нічию)

or – рейтинг противника (якщо він менше, ніж 400, то 400 використовується замість значення рейтинга)

tr – поточний рейтинг гравця, для якого рахують оновлення

 

Коефіцієнт K слід розуміти як К(tr), оскільки він заснований на рейтингу гравця, для якого його буде оновлено. Значення К(tr) слід брати з цієї таблиці:

Поточний рейтинг гравця, tr

Значення К(tr)

2240 ≤ tr

16

1920 ≤ tr <2240

20

1560 ≤ tr < 1920

24

1280 ≤ tr < 1560

28

1040 ≤ tr < 1280

32

720 ≤ tr < 1040

36

tr < 720

40

 

У деяких випадках ця формула використовується замість вищевказаної:

d '= K * (or - tr)/ 160

Умови застосування:

Результат дорівнює 1 (перемога для гравця, який оновлюється)

d'> d (d обрахований за формулою вище)

 

  1. До рейтингової системи ЕЛО також включена система розрядів. Підвищення розряду засноване на рейтингу та певних умов щодо підвищення розряду. Умови отримання розряду наведені у таблиці:

Розряд

Нижня межа ЕЛО

Медіана

Верхня межа ЕЛО

#LB

#MP

6 Дан

2440

2540

2640

   

5 Дан

2240

2340

2440

 

10

4 Дан

2080

2160

2240

16

8

3 Дан

1920

2000

2080

16

8

2 Дан

1800

1860

1920

14

7

1 Дан

1680

1740

1800

14

7

1 Кю

1560

1620

1680

14

7

2 Кю

1460

1510

1560

12

6

3 Кю

1360

1410

1460

12

6

4 Кю

1280

1320

1360

12

6

5 Кю

1200

1240

1280

10

5

6 Кю

1120

1160

1200

10

5

7 Кю

1040

1080

1120

10

5

8 Кю

960

1000

1040

8

4

9 Кю

880

920

960

8

4

10 Кю

800

840

880

8

4

11 Кю

720

760

800

8

4

12 Кю

640

680

720

6

3

13 Кю

560

600

640

6

3

14 Кю

480

520

560

6

3

15 Кю

400

440

480

6

3

16 Кю

320

360

400

6

3

17 Кю

240

280

320

6

3

18 Кю

160

200

240

6

3

19 Кю

80

120

160

6

3

20 Кю

1

40

80

6

3

 

Параметри #LB І #MP пояснюються в (10).

3. Під час рейтингового турніру усі гравці діляться на три категорії, коли рейтинг турніру:

- Безрейтингові гравці

- Гравці з попередньо обрахованим (непідтвердженим) рейтингом

- Гравці з встановленим рейтингом

Гравці, чиї попередні результати є лише перемоги або лише поразки (в тому числі проти гравців, які не мають попередніх рейтингів) і гравці з менш ніж 9 рейтинговими партіями є гравцями без рейтингу.

Гравець, який не є гравцем без рейтингу і зіграв менше 18 рейтингових партій, є гравцем з попередньо обрахованим (непідтвердженим) рейтингом. Інакше гравець вважається таким, що має встановлений рейтинг.

Рахуючи 9 або 18 ігор (для гравців без встановленого рейтингу) враховуються ігри в турнірах, які є рейтинговими.

4. Рейтинг за незіграні гри не обраховується. Тобто, якщо гравець отримує перемогу без гри (bye) чи запланована гра не відбулася через неявку одного з гравців, зміна рейтингу за цю партію не нараховується незалежно від результату.

Якщо партія має бути переграна через результат «сеннічіте» або «дзісьогі», у розрахунку рейтингу враховується лише зіграна партія з результатом «нічия».

5. Результатом оцінки прогресу для набору партій, зіграних гравцем, є рейтинг, округлений до найближчого цілого числа. Якщо ви обраховуєте оцінку прогресу для кожної з ігор в наборі за допомогою формули у пункті (1) з показником tr як поточний рейтинг гравця, і or як рейтинг його супротивника, то сума усіх змін рейтингу d дорівнює нулю. Оцінка прогресу не може бути точно визначеною, якщо результат всіх ігор для гравця – 100% перемога або 100% поразку.

6. Гравці без рейтингу отримують рейтинг, обчислюючи їх оцінку проресу для всіх раніше записаних результатів і всіх зіграних партій у поточному турнірі. Під час запису результату береться рейтинг опонентів після турніру для суперника. Якщо кількість набраних очок 0% рейтинг для гравців встановлюється рівним 1. Якщо кількість набраних очок 100% - для таких гравців тимчасово фіксується результат «нічия» з суперником, що мав найвищий рейтинг. Ця фіктивна нічия не записується у підсумковий результат, вона використовується тільки при розрахунку оцінки прогресу і результат використовується при підрахунку рейтингу суперників в цьому турнірі.

7. Новачок з попереднім розрядом оцінюється як гравець без рейтингу, але починає з попереднім результатом з 2 ігор, що складаються з однієї перемоги і одна поразка проти фіктивного гравця з рейтингом, рівним середньому рейтингу для класу гравців (див. пункт 2). Цей спосіб оцінки вважається в якійсь офіційної мірі засновані на фактичних результатах, оскільки оцінка, виконана професійним або іншим на основі суб'єктивного відчуття якості деяких ігор не дає новачкові точного попереднього розряду.

Попередній розряд не є FESA / USSF розрядом і записується окремо від FESA / USSF розряду.

8. Коли розраховується рейтинг для гравця з установленим рейтингом, використовується формула (1), де tr – рейтинг гравця з урахуванням змін з +/- результатами попередніх раундів в турнірі і or – рейтинг суперників після турніру.

9. Гравець з попереднім або встановленим рейтингом нижче 1800 отримує бонус (1800 - TR) / 200 очок за гру, але тільки для перших 100 ігор.

10. Підвищення розряду:

Для призначення розряду (кю, дан) використовується таблиця з пункту (2).

Гравець з визначеним рейтингом має 3 способи досягти підвищення розряду:

- Досягти верхньої межі ELO у рейтингу;

- Залишатися вище Медіана для #MP партій поспіль;

- Залишатися вище Нижня межа ELO для #LB ігор поспіль, в тому числі 1 гру вище Медіана

Якщо гравець не має необхідної кількості ігор для досягнення вказаних у таблиці пункту (2) лімітів, щоб отримати розряд, але має отримати його, якщо він зіграє ще декілька партій незалежно від результату в цих партіях, в такому випадку цей розряд негайно присвоюється гравцеві. Ці розрахунки засновані на тому, що максимальна кількість ELO очок, які гравець може втратити в одній грі – це коефіцієнт гравця у пункті (1).

При підрахунку кількості ігор вище межі, загальна зміна рейтингу для турніру ділиться порівну на всі партії, проведені в цьому турнірі. Фактична послідовність ігор не має ніякого значення.

Гравці з попередньо обрахованим можуть отримати підвищення розряду, лише досягнувши Верхня межа ELO.

Гравці без рейтингу не можуть отримати розряд, але можуть отримати будь-який попередній розряд.

5 Дан і 6 Дан не присуджується без підтвердження Nihon Shogi Renmei.

11. У наведеному вище, коли використовується поняття «турнір», було б трохи точнішим сказати, що "основною одиницею рейтингу" є таблиця. Рейтинг гравців оновлюється після кожної таблиці обрахунків рейтингу.

Якщо в кінці турніру передбачено щось на кшалт плей-офф, наприклад, слід визначити переможця турніру при всіх рівних показниках у групи гравців, і плей-офф робиться в тілі основного турнір, то усі результати повинні бути внесені в ту ж таблицю. Якщо плей-офф встановлюється як окремий турнір на більш пізньому етапі, його результати повинні бути в окремій таблиці.

12. Для більшості партій з гандикапом також можна розраховувати зміну рейтингу. Ефект гандикапу визначається за наступною таблицею:

Сенте (замість фурігома)

0,2

Лівий спис

0,6

Слон

1,5

Тура

2,1

Тура і лівий спис

2,7

2 фігури (тура і слон)

3,6

4 фігури (тура, слон і списи)

5,0

5 фігур (4 фігури + правий кінь)

6,5

6 фігур (тура, слон, списи, коні)

8,0

 

Значення можна порівняти з кількістю розрядів.

При розрахунку форового рейтингу розрахунок слід розпочинати з рейтингу гравця, що дає гандикап і перевести його в дробовий розряд на основі значення Нижня межа ELO (2) для відповідного розряду. Далі значення ефекту гандикапу з таблиці віднімається. Це значення потім переводиться назад в рейтинг. Різниця між цим числом і початковим рейтингом є ефектом гандикапу. При розрахунку зміни рейтингу для гравця, що дає фору, рейтинг ефект додається до рейтингу противника. При розрахунку зміни рейтингу для гравця, що бере фору, рейтинг ефект гандикап віднімається з рейтингу противника.

 

Переклав Борис Байденко

з сайту

http://www.shogi.net/fesa/index.php?mid=5&listid=elosystem

 x 
Корзина пуста

.